29.04.2015
Lamda: Συνεχίζουμε το έργο στο Ελληνικό

Στην υλοποίηση των απαιτούμενων γραφειοκρατικών διαβημάτων για την προώθηση της αξιοποίησης του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό παραμένει προσανατολισμένη η Lamda Development, όπως ανέφεραν, κατά τη χθεσινή παρουσίαση στην ένωση θεσμικών επενδυτών στα στελέχη της εισηγμένης εταιρείας ανάπτυξης ακινήτων.

Σε επίπεδο κυβερνητικών σχεδιασμών επικρατεί σύγχυση για το τί μέλλει γενέσθαι σχετικά με την αξιοποίηση του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό, καθώς στελέχη της κυβέρνησης, όπως υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης, ο αναπληρωτής υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ Χρήστος Σπίρτζης και ο υπουργός Επικρατείας Αλέκος Φλαμπουράρης έχουν δηλώσει την αντίθεσή τους για την ιδιωτικοποίηση του Ελληνικού. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με το mail Βαρουφάκη της 25ης Φεβρουαρίου οι προχωρημένες αποκρατικοποιήσεις, μεταξύ των οποίων το Ελληνικό, δεν θα σταματήσουν.

Υπό το πρίσμα της δημιουργικής αυτής ασάφειας μοιάζει εύλογο το σχήμα των Lamda Development- Al Maabar-Fosun – Global Investment Group- που έχει επιλεγεί για την ανάπλαση της έκτασης 6,2 χιλιάδων στρεμμάτων, να μην έχει ειδοποιηθεί από την κυβέρνηση για την έναρξη ενδεχόμενης διαδικασίας τροποποίησης των συμβατικών όρων του έργου.

“Εργαζόμαστε κανονικά για το έργο της αξιοποίησης του Ελληνικού. Έχουμε υπογεγγραμμένη σύμβαση με το ΤΑΙΠΕΔ που έχει εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και δεν έχουμε κληθεί σε συζητήσεις” σημείωσαν, χθες, στελέχη της εταιρείας.

Η Lamda Development υπέγραψε τον Νοέμβριο του 2014 με το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων τη σύμβαση παραχώρησης της έκτασης, καταβάλλοντας εγγυητική επιστολή ύψους 30 εκατ. ευρώ.

Έκτοτε, “τρέχει” η διετία εντός της οποίας θα πρέπει να πληρωθούν οι αναβλητικές αιρέσεις. Σύμφωνα, δηλαδή, με τη σύμβαση, μέσα σε δύο χρόνια, το Δημόσιο θα πρέπει να έχει ολοκληρώσει συγκεκριμένα διαβήματα (έκδοση πρ. διατάγματος του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ), των απαιτούμενων υπουργικών αποφάσεων για την εφαρμογή του ΣΟΑ και τη διενέργεια ανεξάρτητου δημόσιου διαγωνισμού για τη χορήγηση άδειας καζίνο). Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία προχωρεί στην εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών (συγκοινωνιακών κτλ) για την ανάπλαση της έκτασης.

“Προλαβαίνουμε μέσα στο χρονικό διάστημα των δύο ετών να ολοκληρώσουμε τις απαιτούμενες ενέργειες” σημείωσαν.

Αύξηση επισκεψιμότητας

Όπως έγινε γνωστό κατά την παρουσίαση στην ΕΘΕ, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2015 η επισκεψιμότητα στα εμπορικά κέντρα της εισηγμένης (The mall Athens, Golden Hall, Mediterranean Cosmos) ενισχύθηκε άνω του 2%, ενώ οι πωλήσεις των καταστημάτων αυξήθηκαν σε ποσοστό 7,3%.

Επίσης, από την ανάλυση των ποιοτικών στοιχείων προκύπτει ότι κατά το 2014 η λειτουργική κερδοφορία (ebitda) στο Golden Hall ενισχύθηκε στα 12,9 εκατ. ευρώ από 12,4 εκατ., μέγεθος που αντιπροσωπεύει την μεγαλύτερη συνεισφορά στο σύνολο των λειτουργικών κερδών. “Η μεταβολή αυτή καταδεικνύει ότι η μεσαία τάξη ξόδεψε περισσότερο” ανέφεραν τα στελέχη της εισηγμένης.

Επίσης, στο Mall Athens καταγράφηκε πτώση στο ενοίκιο βάσης κατά 400 χιλιάδες ευρώ, λόγω μείωσης του μισθώματος σε αλυσίδα-άγκυρα, με τα έξοδα του εμπορικού να έχουν μειωθεί συνολικά κατά 1 εκατ. ευρώ (600 χιλιάδες ευρώ λόγω περικοπών  και 400.000 χιλιάδες ευρώ λόγω της μείωσης του ΕΕΤΗΔΕΕ).

Σχετικά με την επέκταση του Golden Hall στο κενό τμήμα 21,6 χιλιάδων τ.μ., η εταιρεία έχει υποβάλει προς έγκριση τις απαιτούμενες μελέτες, με το έργο να βρίσκεται αντιμέτωπο με καθυστέρηση. Υπενθυμίζεται ότι η Lamda Development έχει καταβάλει από  τον Φεβρουάριο του 2012 το ποσό των 81 εκατ. ευρώ που αποτελεί το συμβατικό μέρος του τιμήματος για την απόκτηση του δικαιώματος αξιοποίησης του αναξιοποίητου τμήματος του IBC.

Του Δημήτρη Δελεβέγκου

http://www.capital.gr/news.asp?id=2291933

Σχετικές εικόνες

  • Lamda: Συνεχίζουμε το έργο στο Ελληνικό
comments powered by Disqus
Ταυτότητα

To portal www.spatialplandev.gr δημιουργήθηκε στα μέσα του 2014 από την εταιρεία Spatial Planning & Development Ε.Π.Ε.

Επιστημονικός Υπεύθυνος της προσπάθειας αυτής έχει οριστεί ο κ. Κωνσταντίνος Τσάντζαλος, Δικηγόρος Αθηνών, πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών (MSc) στο γνωστικό αντικείμενο Χωροταξίας – Πολεοδομίας – Περιφερειακής Ανάπτυξης του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας & Περιφερειακής Ανάπτυξης της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και υπ. Διδάκτωρ του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Facebook