23.11.2014
ΟΛΠ και αεροδρόμια, το νέο μεγάλο στοίχημα

«Ιστορική αποκρατικοποίηση» χαρακτηρίζει τον διαγωνισμό για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς ο νέος διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) κ. Πασχάλης Μπουχώρης. Απαντώντας στις αντιδράσεις που διατυπώνονται ο κ. Μπουχώρης λέει ότι μαζί με την πώληση μετοχών αναθεωρείται και η σύμβαση ώστε η Πολιτεία να συνεχίσει να ασκεί ισχυρό ελεγκτικό ρόλο στη λειτουργία του λιμένος. Αναφορικά με τα περιφερειακά αεροδρόμια τονίζει ότι μέσα στην εβδομάδα θα ανοιχθούν οι οικονομικές προσφορές και ξεκαθαρίζει ότι «τα αεροδρόμια δεν πωλούνται». Ο άνθρωπος που «τρέχει» το Ταμείο μιλάει επίσης για τους χαμένους και τους νέους στόχους ως το 2016 αλλά και για τις συνεχείς αλλαγές ηγεσίας από την ίδρυση του ΤΑΙΠΕΔ το 2011.
Τι γίνεται με τον διαγωνισμό για τον ΟΛΠ; Πώς απαντάτε στις αντιδράσεις που διατυπώνονται;

«Τον διαγωνισμό παρακολουθούν στενά οι πιο σημαντικοί διεθνείς επενδυτές. Και αυτό είναι το καλύτερο εχέγγυο για την ομαλή εξέλιξή του. Είναι μια αποκρατικοποίηση που θα ενισχύσει τη σημαντική αναπτυξιακή δυναμική που έχει προκύψει μετά τη δραστηριοποίηση ιδιωτών στις προβλήτες 2 και 3 καθιστώντας τον Πειραιά πρωταγωνιστή σε παγκόσμιο επίπεδο. Σε συνδυασμό μάλιστα με την αναμενόμενη διεθνοποίηση της μετοχικής βάσης του ΟΛΠ και τις προβλεπόμενες επενδύσεις ο Πειραιάς θα μετατραπεί σε κυρίαρχο διαμετακομιστικό κόμβο. Υπενθυμίζω ότι μαζί με την πώληση μετοχών αναθεωρούμε τη σύμβαση παραχώρησης που διέπει τη λειτουργία του ΟΛΠ ώστε η ελληνική Πολιτεία να συνεχίσει να ασκεί, μεταξύ άλλων, ισχυρό ελεγκτικό ρόλο στη λειτουργία του λιμένος. Αναφορικά με τις αντιδράσεις, ας έχουμε υπόψη ότι μιλάμε για μια ιστορική αποκρατικοποίηση και είναι πολύ λογικό να υπάρχει διάσταση απόψεων σε επί μέρους ζητήματα. Το θέμα είναι βήμα-βήμα να βρίσκουμε συγκλίσεις. Νομίζω ότι είμαστε στη σωστή κατεύθυνση. Σύντομα θα μπούμε στην τελική φάση της κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών».

Τι περιμένουμε από τον διαγωνισμό για τα περιφερειακά αεροδρόμια;

«Είμαστε ικανοποιημένοι που βλέπουμε τρεις ισχυρές κοινοπραξίες διεθνών και ελληνικών επιχειρηματικών ομίλων να φτάνουν στο τέλος της διαγωνιστικής διαδικασίας. Πρόκειται για έναν από τους καλύτερους διαγωνισμούς του Ταμείου σε επίπεδο τελικών συμμετοχών. Μέσα στην εβδομάδα θα ανοιχθούν οι οικονομικές προσφορές. Ευελπιστούμε σε ένα καλό τίμημα και σε κατακύρωση του διαγωνισμού σύντομα. Είναι ένα κατ’ εξοχήν αναπτυξιακό έργο που θα μεταμορφώσει τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια ώστε να προσελκύουν περισσότερους επισκέπτες, με προφανή πολλαπλασιαστικά οφέλη για τις τοπικές οικονομίες. Μαζί με τα αρμόδια υπουργεία και τους φορείς της τουριστικής αγοράς καταρτίσαμε μια σύμβαση παραχώρησης που περιλαμβάνει ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους για τους καταναλωτές σε ό,τι αφορά τις χρεώσεις. Υπενθυμίζω ότι τα αεροδρόμια δεν πωλούνται. Η λειτουργία τους για 40 χρόνια είναι που παραχωρείται μέσα σε ένα αυστηρό πλαίσιο διαρκούς ελέγχου από την Πολιτεία και με την υποχρέωση επενδύσεων εκατοντάδων εκατομμυρίων από τους ιδιώτες παραχωρησιούχους».

Τι σημαίνει η οριστικοποίηση της διαδικασίας για το Ελληνικό;

«Μπαίνει τέλος σε μια αρνητική φωτογραφία της σύγχρονης Ελλάδας που επί 15 χρόνια συμβόλιζε τον κακό μας εαυτό: την Ελλάδα της στασιμότητας και της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Το Ελληνικό αποτελεί μια αποκρατικοποίηση-ορόσημο για τη χώρα που θα αναβαθμίσει ριζικά την εικόνα της Αθήνας στέλνοντας παράλληλα ένα ισχυρό μήνυμα στη διεθνή κοινότητα. Πετυχαίνοντας ένα τίμημα, μαζί με τα έργα υποδομής, περίπου 2,2 δισ. ευρώ και με την ξεκάθαρη δέσμευση για επενδύσεις πάνω από 7 δισ. ευρώ πετυχαίνουμε, εκτός από την εισπρακτική, και την αναπτυξιακή διάσταση του έργου. Με αυτή τη σημαντική παρακαταθήκη ολοκληρώθηκε και τυπικά ο ρόλος του ΤΑΙΠΕΔ σε μια ιδιαίτερα απαιτητική διαδικασία».

Μπορεί να είναι αποτελεσματικός ένας οργανισμός όταν αλλάζουν συνέχεια τα διευθυντικά στελέχη; Αισθάνεστε ότι κάθεστε σε ηλεκτρική καρέκλα;

«Είχα την τύχη να βρω στο Ταμείο εξαίρετους συνεργάτες που διαχειρίζονται με άψογο επαγγελματισμό τους διαγωνισμούς και αξιοποιούν με σχέδιο όλες τις δυνατότητες, με αποτέλεσμα να μη χάνεται κυριολεκτικά ούτε μία ημέρα από αλλαγές στη διοίκηση. Πάρτε για παράδειγμα τον ΟΔΙΕ, που η τελική του φάση συνέπεσε σχεδόν με τις τελευταίες αλλαγές στο ΔΣ του Ταμείου. Οχι μόνο ολοκληρώθηκε με επιτυχία μια δύσκολη αποκρατικοποίηση αλλά καταφέραμε να μεγιστοποιήσουμε το τελικό τίμημα προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος. Εχουμε την τάση να προσωποποιούμε τα πράγματα. Στην περίπτωση του ΤΑΙΠΕΔ τουλάχιστον το πρόγραμμα δράσης παραμένει σταθερό, ανεξάρτητα από τα πρόσωπα που το υπηρετούν. Σε ό,τι με αφορά δεν αισθάνομαι να υπάρχει καμία ηλεκτρική καρέκλα. Υπάρχει μόνο ευθύνη».

Πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ

Σχετικές εικόνες

  • ΟΛΠ και αεροδρόμια, το νέο μεγάλο στοίχημα
comments powered by Disqus
Ταυτότητα

To portal www.spatialplandev.gr δημιουργήθηκε στα μέσα του 2014 από την εταιρεία Spatial Planning & Development Ε.Π.Ε.

Επιστημονικός Υπεύθυνος της προσπάθειας αυτής έχει οριστεί ο κ. Κωνσταντίνος Τσάντζαλος, Δικηγόρος Αθηνών, πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών (MSc) στο γνωστικό αντικείμενο Χωροταξίας – Πολεοδομίας – Περιφερειακής Ανάπτυξης του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας & Περιφερειακής Ανάπτυξης της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και υπ. Διδάκτωρ του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Facebook