29.12.2013

Ηλεκτρονικό «πωλητήριο» έχει βάλει το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων στο οικόπεδο περίπου 17 στρεμμάτων που γειτνιάζει με τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και του οποίου η αξιοποίηση παραμένει «στο συρτάρι» την τελευταία τριετία. Το συγκεκριμένο ακίνητο -ανήκει στην ομάδα των συνολικά επτά ακινήτων για τα οποία το ΤΑΙΠΕΔ αναζητεί αγοραστή έως τον Μάρτιο μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας- αποτελεί ένα από τα «διαμάντια» του χαρτοφυλακίου του κρατικού real estate.

Το 2011 η τότε ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος είχε δεχτεί εισήγηση από την εταιρεία παραχώρησης της ζεύξης Ρίου-Αντιρρίου για την υλοποίηση στο οικόπεδο τεχνολογικού πάρκου, πράσινου συνεδριακού χώρου, φωτοβολταϊκών συστημάτων αλλά και υβριδικού συστήματος επεξεργασίας βιομάζας.

Η συγκεκριμένη πρόταση, που προέβλεπε τη δημιουργία της εν λόγω επένδυσης με αντάλλαγμα την επέκταση της συμβατικής περιόδου της γέφυρας που λήγει το 2049, δεν υιοθετήθηκε ποτέ, με αποτέλεσμα το παραλιακό οικόπεδο να τίθεται προς πώληση για μία ακόμη φορά. Πριν από τρία χρόνια, η ΚΕΔ σχεδίαζε την προκήρυξη διαγωνισμού, για την 50ετή παραχώρηση της έκτασης σε ιδιώτη, αλλά το εγχείρημα παραπέμφθηκε στις ελληνικές καλένδες.

Είχαν μεταβιβάσει χώρους της γέφυρας

Η έκταση του Ρίου-Αντιρρίου είχε μεταβιβαστεί στο ΤΑΙΠΕΔ τον Απρίλιο του 2013 με απόφαση της διυπουργικής επιτροπής. Ωστόσο, εκ παραδρομής-κίνηση που είχε προκαλέσει σύγχυση στον παραχωρησιούχο- τότε είχαν μεταβιβαστεί επιμέρους εκτάσεις που εξυπηρετούν τις ανάγκες λειτουργίας της γέφυρας «Χαρίλαος Τρικούπης».

Συγκεκριμένα, είχαν μεταβιβαστεί οι χώροι στάθμευσης, βοηθητικών εγκαταστάσεων της γέφυρας, τερματικού ΔΕΗ, αποθήκευσης, εγκατάστασης βιολογικού καθαρισμού, όπως και επιφάνεια στην οποία σχεδιάζεται να ανεγερθεί κτήριο πυροσβεστικού σταθμόυ.

Το ατόπημα αυτό διορθώθηκε το Νοέμβριο με απόφαση της διυπουργικής επιτροπής, καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα προορίζονταν προς πώληση χώροι απαραίτητοι για την λειτουργία της γέφυρας.

Ως προς τη διαδικασία αξιοποίησης του ακινήτου, η τιμή εκκίνησης διαμορφώνεται στο 1,3 εκατ. ευρώ και ενδείκνυεται για την ανάπτυξη τουριστικών χρήσεων.

Με ορίζοντα τον Μάρτιο

Μέχρι το πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου, το ΤΑΙΠΕΔ προγραμματίζει μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας δημοπρασιών, να πουλήσει ακόμη έξι ακίνητα. Συγκεκριμένα, πρόκειται για:

  • οικόπεδο περίπου 5.000 τετραγωνικών μέτρων που βρίσκεται στο Μαρούσι, πλησίον του εμπορικού κέντρου «The Athens mall» και διαθέτει τιμή εκκίνησης 1,8 εκατ. ευρώ.
  • μερικώς μισθωμένο εξαώροφο κτήριο στο κέντρο της Αθήνας εμβαδού 874 τ.μ. Ανήκει κατά 66,66% στο Δημόσιο, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό ελέγχεται από το Ταμείο Προνοίας Κλήρου Ελλάδος. Η τιμή εκκίνησης είναι 1,5 εκατ.
  • οικόπεδο -ένα από τα λιγοστά εναπομείναντα- στην Καλλιθέα, στη συμβολή των οδών Συγγρού και Σκρα. Είναι 398 τ.μ., προέρχεται από την καταργηθείσα από το 1904 παλαιά εθνική οδό Αθηνών-Φαλήρου και διαθέτει τιμή εκκίνησης 1,2 εκατ.
  • διατηρητέο τριώροφο κτίριο στην παλιά πόλη της Θεσσαλονίκης έκτασης 793 τ.μ. και με τιμή εκκίνησης 600.00  ευρώ. Αγοράστηκε το 1996 από τον «Οργανισμό Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης – Θεσσαλονίκη ‘97» μεταγενέστερα μεταβιβάστηκε στο Δημόσιο.
  • οικόπεδο στον Βόλο έκτασης 1,2 στρεμμάτων με τιμή εκκίνησης 350.000 ευρώ.
  • οικόπεδο στο κέντρο της Καλαμάτας με τρια κτίσματα, από τα οποία τα δύο είναι διατηρητέα. Η τιμή εκκίνησης είναι 1,5 εκατ., με το επενδυτικό ενδιαφέρον να αναμένεται υψηλό λόγω της τουριστικής αναβάθμισης της Μεσσηνίας.

Του Δημήτρη Δελεβέγκου http://www.capital.gr/news.asp?id=1931086

Σχετικές εικόνες

  • "Ξεπαγώνει" η αξιοποίηση της έκτασης-"φιλέτο" στην Πάτρα
comments powered by Disqus
Ταυτότητα

To portal www.spatialplandev.gr δημιουργήθηκε στα μέσα του 2014 από την εταιρεία Spatial Planning & Development Ε.Π.Ε.

Επιστημονικός Υπεύθυνος της προσπάθειας αυτής έχει οριστεί ο κ. Κωνσταντίνος Τσάντζαλος, Δικηγόρος Αθηνών, πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών (MSc) στο γνωστικό αντικείμενο Χωροταξίας – Πολεοδομίας – Περιφερειακής Ανάπτυξης του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας & Περιφερειακής Ανάπτυξης της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και υπ. Διδάκτωρ του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Facebook