12.08.2014
Τουριστικό χωριό δυναμικότητας 249 κλινών δημιουργείται στην Ιο

Μετά την Κέα και τη Μήλο, η Ιος γίνεται το τρίτο νησί των Κυκλάδων στο οποίο θα ανεγερθεί τουριστικό χωριό. Την προηγούμενη εβδομάδα τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Τουρισμού έδωσαν το «πράσινο φως» για την επένδυση, η οποία έχει δυναμικότητα 249 κλινών και χωροθετείται στα δυτικά του νησιού. Θα αναπτυχθεί συνολικά σε επιφάνεια 181 στρεμμάτων, χωρισμένη σε δύο τμήματα. Μετά την Κέα και τη Μήλο, η Ιος γίνεται το τρίτο νησί των Κυκλάδων στο οποίο θα ανεγερθεί τουριστικό χωριό. Την προηγούμενη εβδομάδα τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Τουρισμού έδωσαν το «πράσινο φως» για την επένδυση, η οποία έχει δυναμικότητα 249 κλινών και χωροθετείται στα δυτικά του νησιού.

Σύμφωνα με την απόφαση, που δημοσιεύτηκε στις 8 Αυγούστου, την επένδυση θα πραγματοποιήσει η εταιρεία «105 Ανώνυμη Τουριστική & Τεχνική Εταιρεία Εκμετάλλευσης Ακινήτων». Το σχέδιο που εγκρίθηκε αφορά τη δημιουργία τουριστικού χωριού (το 40% των σπιτιών θα μπορούν να πωληθούν και το υπόλοιπο θα διατίθεται προς ενοικίαση), ξενοδοχείου πέντε αστέρων και «κέντρου αναζωογόνησης» (spa) και θα αναπτυχθεί συνολικά σε επιφάνεια 181 στρεμμάτων, χωρισμένη σε δύο τμήματα: το πρώτο, δίπλα στην παραλία Κουμπάρα και το δεύτερο στη χερσόνησο του Διακοφτού, η οποία συνδέεται με το νησί με μια στενή ζώνη άμμου, η οποία περιοδικώς κατακλύζεται από τη θάλασσα. Από την επένδυση έχουν εξαιρεθεί 86,5 στρέμματα χορτολιβαδικών εκτάσεων και 7,4 στρέμματα οριοθετημένου ρέματος. Η τελική εικόνα που θα έχει το τουριστικό χωριό και ο ακριβής αριθμός των κατοικιών που θα ανεγερθούν θα αποσαφηνιστούν στη συνέχεια, μέσα από τις επιμέρους μελέτες. Πάντως, σύμφωνα με την απόφαση, συνολικά θα ανεγερθούν 18.100 τετραγωνικά (ο συντελεστής δόμησης 0,1 υπολογίστηκε επί του συνόλου της έκτασης, παρότι αποτελείται από διαφορετικά τμήματα. Για τον λόγο αυτό η Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωροταξίας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου γνωμοδότησε αρνητικά στην επένδυση). Το τοπίο, πάντως, στην περιοχή πρόκειται να αλλάξει σημαντικά: στις περιοχές όπου η κλίση ξεπερνά το 15% (η χερσόνησος του Διακοπτού είναι ορεινή) επιτρέπεται η διαμόρφωση του εδάφους με αναβαθμίδες, μέχρι 1 μέτρο σε ύψος. Επιπλέον ο επενδυτής αδειοδοτήθηκε για τη δημιουργία δύο τεχνητών παραλιών, στους όρμους Κουμπάρα και Μανιάτα καθώς και ενός κρηπιδώματος για την εξυπηρέτηση σκαφών μεταφοράς πελατών.

Δύο είναι οι προκλήσεις σχετικά με την ανάπτυξη της επένδυσης. Η πρώτη αφορά τη σύνδεση της χερσονήσου με την ξηρά. Οπως ορίζεται από την απόφαση, «για τη λειτουργική σύνδεση του ακρωτηρίου Διακοφτό με την ενδοχώρα προβλέπεται έργο σύνδεσης με κατάστρωμα κυκλοφορίας με μικρή υπερύψωση από την υφιστάμενη αμμώδη ζώνη στην περιοχή μεταξύ των δύο αμμωδών παραλιών». Με άλλα λόγια θα πρέπει να δημιουργηθεί ένας δρόμος εκεί όπου σήμερα υπάρχει μια ζώνη άμμου που ενώνει τη χερσόνησο και την ξηρά, υπερυψωμένος καθώς η ζώνη αυτή κατακλύζεται από τη θάλασσα ανάλογα με τον καιρό.

Ενα δεύτερο ζήτημα (μείζον στις Κυκλάδες) αφορά την κάλυψη των αναγκών του ξενοδοχείου και του οικισμού σε νερό. Σύμφωνα με την απόφαση, ο Δήμος Ιητών βεβαίωσε ότι μπορεί να καλύψει τις ανάγκες τους από το δίκτυο ύδρευσης. Προβλέπεται δε η δημιουργία μιας μικρής αφαλάτωσης (300 κυβικά) από την οποία θα καλύπτονται οι πισίνες και οι αρδευτικές ανάγκες της μονάδας. Μέχρι να κατασκευαστούν οι υποδομές, επετράπη η μεταφορά νερού με βυτιοφόρα στον τουριστικό οικισμό.

Υπενθυμίζεται ότι το προηγούμενο διάστημα τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Τουρισμού ενέκριναν τη δημιουργία ακόμα δύο τουριστικών χωριών, στην Κέα και στη Μήλο, συνολικής δυναμικότητας 440 κλινών.

ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΙΑΛΙΟΥ

Πηγή: Η Καθημερινή

Σχετικές εικόνες

  • Τουριστικό χωριό δυναμικότητας 249 κλινών δημιουργείται στην Ιο
comments powered by Disqus
Ταυτότητα

To portal www.spatialplandev.gr δημιουργήθηκε στα μέσα του 2014 από την εταιρεία Spatial Planning & Development Ε.Π.Ε.

Επιστημονικός Υπεύθυνος της προσπάθειας αυτής έχει οριστεί ο κ. Κωνσταντίνος Τσάντζαλος, Δικηγόρος Αθηνών, πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών (MSc) στο γνωστικό αντικείμενο Χωροταξίας – Πολεοδομίας – Περιφερειακής Ανάπτυξης του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας & Περιφερειακής Ανάπτυξης της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και υπ. Διδάκτωρ του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Facebook